Sky Drops Fox News in UK

The network’s parent company, 21st Century Fox, has announced that the controversial news channel will no longer be broadcast in the United Kingdom after failing to attract an audience.

His US media group, 21st Century Fox, announced it would withdrawn the controversial news channel from Sky packages on Tuesday but insisted that the decision has nothing to do with a potential investigation into the firm’s bid to takeover the remaining shares of bSkyb – Sky’s parent company. “Fox News is focused on the USA market and designed for a US audience and, accordingly, it averages only a few thousand viewers across the day in the U.K”. The network has also become a lightning rod for critics seeking to spoil the Murdochs’ planned $15 billion takeover of Sky, the top pay TV provider in the United Kingdom.

Ofcom has submitted additional advice on the proposed merger between 21st Century Fox and Sky to the United Kingdom government. Given the low viewership and the fat Fox News does not tailor the feed for the United Kingdom market, it was an easy call to yank the feed from Sky.

Unlike newspapers, broadcasters are expected to maintain strict impartiality and can be fined if they knowingly disseminate misleading information.

The government said earlier this month that the submissions “raise new evidence” and asked Ofcom to take a fresh look at the deal, with a view to seeking “further clarification” on some of these points. In 2015, an on-air guest suggested that the English city of Birmingham was a “no-go zone” for non-Muslims, a comment that was met with widespread ridicule across the United Kingdom and was later found to be in breach of Ofcom’s broadcasting code.

Sky is now 39 per cent controlled by Fox.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *